Origami - Bokbinderi - Kort

Min tredje bok...

Kategori: Bokbinderi



Någon undrade när jag skulle börja på min tredje bok. Jag har väl redan smygbörjat. Jag har sprättat upp denna boken så nu består den bara av massa häften. Så nästa steg blir till att sätta ihop omslaget till första och sista häftet och sen sy ihop boken. Så jag börjar om på ny kula.

Har nog publicerat bilden tidigare. Som ni ser, om ni vrider på huvudet och inte har nackspärr, så heter den Skatten i Silversjön av Karl May. Någon på kursen sa att det var en känd illustratör som gjort omslaget men jag kommer inte ihåg namnet på person. Får titta på det nästa gång.

Tyvärr hinner jag inte färdigt denna boken då det bara är en gång kvar innan terminen är slut. Jag vet inte hur jag ska klara mig! Sen är det 5 månader till höstterminen. Hu!

KOMMENTARER:

  • Linn säger:
    2009-04-01 | 13:23:08
    Bloggadress: http://lajn.webblogg.se/

    Ne, är det sista gången nästa gång :( Kan du inte "bokbinda" hemma? Så du inte behöver vänta 5 månader. Eller har du inte alla redskap?

Kommentera inlägget här: